dags att leja in Aschberg

Vi har en hästhatare här ute på ön. Han hatar verkligen hästar och i synnerhet travekipage som kör förbi hans hus på grusvägen. Igår värmde jag Living på just den vägen, körde förbi hans hus och såg honom på tomten. Holy FUCK. Några hundra meter fram vänder man och kör tillbaka, men jag var så jävla villig att ta stora landsvägen till travbanan :S Nåväl, vände där borta och smackade upp hästen lite extra på bettet för att kunna fly om galningen tänkte göra nåt. Han har ju hoppat ut framför en kompis när han körde och skrikit "stanna hästen". Så kom han springandes över sin tomt när jag kom och ba "AAAH! Vart kommer du ifrån?" Jag saktade ner och svarade. Han sa att han inte tillät träning av travhästar på "sin" väg. Jag ba nej men det är ju allmän väg. Det nekade han till. "Okej men då är det allemansrätten då" sa jag och började köra vidare. Så skrek han "kom aldrig hit igen!", jag bländade av ett leende, vinkade och åkte iväg. Såg kanske kaxig ut men usch vad rädd jag blev. Så obehagligt att höra dom orden liksom, så hotfull. Jag var så jävla förbannad. Pappa ska åka och prata ned honom idag, han har varit värsta seriös och snackat med en granne, kollat kommunens kartor och ringt våra vänner amatörtränarna på gården bredvid, för att ha kött på benen. Funkar inte pappa så ringer jag Aschberg och ber han komma hit med Grannfejden-teamet! Krossa gubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0