the end was top notch

Sommaren närmar sig sitt officiella slut. Idag "sa jag upp mig". Jag har ju aldrig varit anställd heller, men jag sa att nu slutar jag efter den här veckan. Det visste dom iofs men jag ville veta att det var säkert liksom. Så imorgon är det jag som packar grejerna och drar. Med blandade känslor, kommer sakna folket helt klart! Men jag träffar dom igen. Kommer nog få jobba en del helger framöver när två går på pappaledighet och sånt.

Sommaren hos Stefan Hultman avslutades på optimalt sätt igår. Selade ut min första häst för stallet, Zyrano Boko. En rikitgt härlig treårshingst efter From Above. Det har tagit tid för mig att lära mig tycka om honom, förut var han enbart jobbig. Men nu är han min favorit, inte blev det sämre efter gårdagen heller.
Örjan kungen Kihlström körde. Jag var måttligt nervös när dom körde upp till start. Örjan kör fram i dödens, Goop sänder fram sin häst och ger Zyrano en rygg en stund. Goops häst hoppar, ledaren tröttnar, någon utmanar i tredjespår men Zyrano håller undan till en säker seger. Jag var så glad :) Det är ju inte min egna passhäst, men jag har haft honom sammanlagt fyra veckor under sommaren, varav de två senaste veckorna. Man får väl vara lite stolt ändå :) Efter detta var det en skötare som hade svårt att inte dra på smilet på stallbacken.
Ramlade ner i sängen vid tolv, dog rätt snart. Gick upp vid fem igen för jag och Carro skulle åka in med fortkörningshästarna till valla idag. Allt gick bra och hästarna var fina.
Nu är jag helt slut för stunden. Min rygg har sagt upp sig. Det kan komma typ attacker ett par gånger o  dagen när musklerna bara krampar, och det enda som får mig att inte må illa och vilja spy av smärta, är att inta ryggläge i fikarummets soffa. Fick sådär på valla igår, jag kunde inte ens stå och spola av mina grejer i spolhallen. Det var bara att gå och sätta sig och invänta bättre tider. Helt jobbigt :/

Nej, min kära sambo Hannah har lagat mat till mig nu. Ska kravla mig bort till köksbordet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0