Jan Brink och Briar 899

Jag lovar, det här är sista inlägget för idag! Men jag känner mig helt tvungen att lägga in det här. Kollar på Svt's sändningar från Göteborg Horse Show, dressyren/küren. Jan Brink och underbara Briar gjorde nyss sitt sista framträdande i Sverige, och VANN. Hingsten är 18 år gammal och säg det som detta ekipage inte gjort för svensk ridsport. Hoppning har alltid varit roligare att se på än dressyr när det gäller ridsport (trav är ju trots allt något extra), men när det här ekipaget visar sig så finns det inte mycket som slår det.
 Satt helt stum under hela programmet och kom på mig själv att vara helt skakis efteråt. Jag minns när jag och Ewe satt på ryttarläktarn i Globen i höstas och såg deras sista framträdande i Sthlm horse show. Hela Globen stod upp och det var nog inte bara jag som var rörd och gråtfärdig. Jag var så jävla arg att Anky vann över Brink då.


Stockholm Int. Horse Show 2008



Tack för allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0