bakom mina solglasögon...

...Har jag befunnit mig sen jag vaknade idag. Något rödsprängda ögon, men vem fan tror en när man skyller på allergi (sant!) när man festat dan innan? Oj är du bakis? Nä faktiskt inte. Haha nä tjena...

Gårdagen blev helt jävla galet lyckad tycker jag. Från att sitta hemma och tänka att äh, jag går väl över en stund och ser hur kul det kan bli, så blev det ju en helomvändning under kvällen. Eftersom jag tydligen låg lite efter när jag kom bort till Robin så blev jag mer eller mindre tvingad att ta tre pepparshots på raken. Sen bara fortsatte det och hela kvällen blev bara så jävla lyckad tycker jag! Födelsedagsbarnet verkade också nöjd med kvällen. Det var länge sen jag skrattade så mycket under en kväll. Så underbart, det var bara skratt och alkohol och ännu mer skratt. Jag tror jag satt i trekvart inne på toalettgolvet och bearbetade en våldsam hicka. Folk kom och gick där inne men jag brydde mig inte om det för jag koncentrerade mig på att överleva. Var nära att stoppa fingrarna i halsen i tron om att hickan skulle gå över.
Det var lite kul för jag pratade med flera stycken som jag egentligen aldrig lärt känna liksom. Man säger typ hej men sen inget mer, men det var annat igår, alla verkade så glada och trevliga :P Lite komiskt att jag gått runt i min drömvärld och trott att ingen vetat ett och annat, men tji fick jag... Haha.
Mellan skrattattacker och blandningar av grogg så hann jag med ett par tre riktigt seriösa samtal också. Men det kändes så jäkla bra, no hard feelings från eller till någon. Kändes sjukt bra.
Strax innan tre knatade jag och Mathilda hemåt till mig. Jag minns egentligen inte mer än att vi sa hejdå till de som stod utanför huset, och sen plötsligt sitter jag på mitt hallgolv och synar mina strumpor. Dom var vita när jag gick till festen, men de hade antagit en annan färg vid det här laget. Det måste ha blivit när jag letade efter min vänstra sko under natten, eller så har jag helt enkelt inte brytt mig om att jag gått utan skor...
"WOOOW Mathilda! Shit kolla mina strumpor?! jag måste ta kort, det här är ju sjuuukt!" ungefär så.. Sen låg vi och asgarvade i sängen och drog dåliga internskämt tills jag fick hicka igen.



Vaknade faktiskt i rätt tid för att ta ut hästarna. Pallrade mig ut, något ostadig på benen och törstig som en jäkla ökenvandrare. Hamlett slet sig, har han någonsin gjort det förut? NEJ. Vilken bra tajming han har den där ponnyn.
Sen sov vi vidare till ett, och då ringde chipc och cola-klockan som den brukar vid den tiden alla "dagen efter". Så Vi hoppade i kläderna, jag drog på mig solglasögonen (som sagt, det där med pollenallergi), och så åkte vi till affärn.

Sen har jag vart rätt duktig idag. Eller duktig.. Men jag har suttit ute i solen i flera timmar och bara njutit av att solen verkligen värmt i ansiktet. Sen gick jag en promenad med mamma och pappa och hunden, och kollade upp en ny körväg jag kan träna Otto på. Helmysig :) Lite omväxling, och det var faktiskt en vettig slinga. Premiärtur imorgon. Och på tisdag kommer Micke massör ut igen och kollar på honom. Kan nog behövas lite laser igen.

På det stora hela är jag full av energi just nu, med en bra fest i ryggen kan det bli en helt okej vecka på jobbet trots mycket att göra! Fyra arbetsdagar för min del, för på torsdag blir det kryssning med underbara tjejerna som man inte träffat på jättelänge. Blir så himla roligt tror jag! Och på lördag fyller Lojjanbojjan TJUGO ÅR!

Det känns bra att vara Louise nu, riktigt nice. Klackspark på det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0