Fölvak

Nu sitter jag här i fölvaksrummet på jobbet och glor. Växlar blicken mellan datorn, teven och teven med övervakningskamerorna. Än så länge är brudarna lugna, hoppas för guds skull att det fortsätter så hela natten, och imorgon natt. Vi orkar inte få nya föl under helgen när vi är lite kort med folk :P Så jag funderar på att starta nån bandspelare i stallet med nåt band som lär ut knipövningar. (Hur skillat är det inte att skriva blogg samtidigt som man sneglar på stona via kamerorna hela tiden??)

Det jag är nästan mest npjjig över är att vakten ska komma och knacka på. Hoppas jag får lika bra vakt som Bella haft i veckan, som kommer en gång på kvällen och sen lovar att inte knacka om det inte hänt nåt speciellt. Palla att dom ska komma och snacka mitt i natten liksom, nej :( Har jag väl somnat ska jag fan få sova!

Ska nog gå ut och fodra alla pållar nu så det blir lugn och ro i stallen. Sen blir det lite middag för min del och tv ett tag. Det känns som natten kommer bli lång :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0