Pengar rullar in som det ska

Eller inte. Pengarn rullar UT helt hejdlöst. Fråga mig inte vart den här lönen tog vägen, men den finns knappt kvar. I fredags hade jag och My skitkul på Jungan i alla fall. Jag hade skitont i foten (efter en liten olycka när vi lastade en häst på jobbet för en vecka sen), och bestämde mig för att ta kål på smärtan med sprit. Bra eller inte, men det var effektivt som fasen! Massor av burn-vodka, mycket skratt och trevliga människor. Lyckad kväll helt klart :)

Söndagen spenderades på St Görans akutmottagning. Kände att foten började göra inte okej mycket ont. Så vi satt på akuten i nio timmar. Först sex timmar i väntrummet innan jag ens fick träffa en läkare. Sen fick jag till slut träffa en som var jättetrevlig och det var väl tur för mitt blodsocker hade nog inte kunnat hantera en dryg läkare kan jag säga.
Det var röntgensköterskan som var bitchig istället. Hon kollade på mig uppifrån och ner på väg in till röntgen.
j: Ja det är högerfoten som ska röntgas.
h: okej.. du vet vi ser bara skelettskador här.
j: ja?
h: och du haltar inte ens?
j: nej men det gör förbannat ont ändå.
h: okej, men har man en fraktur eller liknande brukar man knappt kunna gå själv.
j: okej men jag KAN gå men det gör ONT och läkaren sa att jag skulle röntga!

snäste till rejält där, vart så jäkla irriterad.
Till slut fick jag veta att det faktiskt var en spricka i foten. Men den ska belastas som vanligt, det vill säga ingen sjukskrivning. Men jag stannade hemma idag faktiskt, shame on meeeee. Men foten värkte som tusan innan jag ens gått ur sängen i morse. Så jag ger det en dag hemma sen blir det jobbet igen :)

Den här datorn börjar packa ihop lite sakta men säkert. Trög som ett as, hackar och hänger sig och hånner på. Jag vet precis vad jag ska ha för nån nästa gång, en Acer Ferrari One mini laptop. Så jävla frääääsch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0