kraftmötet

Helgen är över och glada är vi :) Haft en trevlig helg helt klart. VARMT som satan! Igår morse hängde jag upp vårt svarta täcke för fönstret när solen låg på och det blev faktiskt helt uthärdligt. Men idag när jag vaknade vid halv åtta var det bara panik. Efter en lång ramsa med svordomar, intrasslade ben i täcket och ännu ett slag i skallen av biltaket så kom jag ut i luften och drog ett djupt andetag. Fråga mig inte hur Mysan kunde ligga kvar i bilen med kläder och ett tjockt täcke på sig. Jag tog skydd i skuggan ute på parkeringen iförd trosor och linne :P

Igår hade jag starka förhoppningar att lämna Västerås vid femtiden på morgonen, så fort cruisingen lugnat ner sig. Men jag sov som en stock när jag väl somnat vid ett- halv tvåtiden. Vaknade inte ens när två vanar överfulla med högljudda fyllon kom tillbaka till parkeringen. Och det var tydligen runt vår bil festens centrum var, men jag sov som sagt som ett litet barn.

Efter lite uppvaknande nere på bryggan gick jag och väckte My. Kände mig lite elak men jag ville komma iväg hyfsat tidigt ändå, innan alla andra också skulle åka. Vi kom hem elvafärjan, och jag skyndade mig att städa ur bilen, dammsuga av det värsta och sen ta en kall dusch. Nu har jag ätit lite mackor i soffan och kollar på värdelösa tv-program.

Ikväll ska pappa hjälpa mig att tvätta bilen. Den stod olyckligtvis under ett savande träd hela helgen, vilket gjort att den ser ut att vara täckt i ett sockerkladd. Skitsvårt att få bort tydligen, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0