Humlor är faan inte fredliga

Ååååh underbara dag! :D Vaknade vid halv tio, hur pigg som helst. Solen sken från en molnfri himmel, så det blev ju en perfekt stranddag. Åkte och mötte upp My när hon slutade jobba, så åkte vi till ekerö och köpte jordgubbar innan vi slog oss ner vid Pölen. Solens tekte verkligen på och jag badade hela två gånger. Lite imponerad över mig själv faktiskt, badkrukan AB i vanliga fall.
Sen blev vi akut sugna på mjukglass, och den fanns så nära som nere på Ekerö.. Åkte dit endast för en varsin mjukglass, sen hem igen :P
Väl hemma framför badrumsspegeln insåg jag hur jäkla mycket solen tagit, fyyyy vad röd jag är på ryggen :S Hoppas det lägger sig och blir en fin brun färg snabbt, och inte flagnar bort som det gjorde på elitloppet.

Sen blev jag attackerad av en humla! Jag skulle sopa ur stället där vi har höet, för att det kom hem nytt foder idag. Och där har humlorna byggt bo. En av de ludna små "gulliga" humlorna började flyga runt mig, och till slut flög den på mig och brände mig bakom örat! AJ, jag skrek rätt ut och sprang därifrån med den ilskna humlan bakom mig. Dagens sanning, jagad av en humla. Pinsamt, men läskigt. Så nej, humlor är inte snälla, men frågan är hur snäll jag var som sopade bort deras hus....



Luddiga och söta, skenet bedrar!

Nu ska jag åka och handla lite innan det blir käk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0