Livet på en pinne

Jag har aldrig fattat det där uttrycket, men det låter ju filosofiskt...

Har haft en underbar dag i solen, verkligen! Lite sovmorgon, sen lite fix i stallet. Smorde upp utrustningen till imorgon så ägarna tycker allt är tipptopp :P Närå men det behövdes.
Sen åkte jag med pappa när han åkte till jobbet. Han fick ta min bil, så stannade vi på Statoil för att tanka och tvätta den, oooh pärlan är fin nu :D
Sen tog jag bussen från hans jobb och åkte vidare in till stan. Hade en hel del planer på vad jag skulle shoppa men det blev ju inte riktigt som man tänkt sig. För det första så var jag långt ifrån ensam i stan, så jag blev fan galen på allt folk. Behöver jag ens nämna Drottninggatan? Sen är man ju inte så taggad på att prova kläder när det är 25 grader varmt.

Men men, vid fyra mötte jag upp Sabina vid Gamla stan, och vi gick till en uteservering och tog en varsi bacardi. Som blev en till bacardi, som blev vin... Mycket trevligt! Vi satt typ mitt i solen och det stekte rejält alltså, underbart! Vid halv åtta kom Agnes dit också, mycket uppskattat. Vi tre ses så jäkla sällan, men nu blev det ett par timmars skitsnack och bara en lugn skön kväll. Sitta och kolla på folk medan solen går ner bakom hustaken och lyser upp söder mälarstrand, alla är på toppenhumör för att sommaren är här, aaah det är verkligen livet på en pinne ;)

Mötte återigen upp pappa vid hans jobb vid halv tio och åkte hem. Nu blir det faktiskt sängen, kanske kollar på en film eller så. Men det blir ju upp lite tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0