andra

Igår var vår andra dag på kursen. På schemat stod bland annat fritt följ efter en liten bana och hopp över hinder. Hoppet var det inga problem med. Lergo sprang bredvid första gången men vi hade lite dålig kontakt där och jag var lite osäker på exakt hur momentet skulle utföras. Men sen var han klockren på hoppet.
Fritt följ, och även linförighet måååååste vi träna mer på! Det har blivit dåligt med hemmaträning men jag ska försöka lägga in ett kort pass varje dag och köra ett par moment åt gången. Vi har testat på apporten ett par tillfällen hemma. Idag höll han nog två-tre sekunder innan jag tog den från honom och det är ett steg framåt! Han är inte så himla pigg på att hålla i den.
Jag ska köpa en sån där räv-leksak som ser ut som en lång pälstrasa att kunna variera godiset med på träning. Vi bytte hundar igår på kursen och hans låne-förare hade en sån, och den taggade han verkligen till på. Han behöver mycket pepp för att vilja fortsätta!
Har fixat medlemskap i shu och mkb nu, så nu kan det tävlas i vår och sommar. Ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0