framsteg och bakåtkliv

I torsdags hade vi lite tävlingsgenomgång. Var och en fick gå igenom alla moment med kommenderingar. Vi var fyra stycken och jag och Lergo gick sist. Han var SÅ otålig och satt och pep och tittade på mig och undrade säkert varför just han fick sitta still längst.
Väl på "planen" fick han värsta tokrycket när han klarade ett moment. Jag klappade om han och lät lite glad, och då satte han världens fart! Fram och tillbaka, helt okontakbar. Helt överlycklig över sin prestation :P Tycker det är skitkul att han gillar det!
Han var jätteduktig på allt tycker jag. Apporten var klockren förutom att jag förde in apporten i munnen istället för att låta honom sträcka sig efter den. Läggande under gång var inte så klockrent, det har vi tränat på hemma nu. Ikväll ska jag ta en långpromenad och nöta lite under vägen. Resten känns okej, bara läggandet fastnar.
MEN och ett stort jävla men! Han har börjat slarva i platsliggningen. Och poängmässigt har man fasen inte råd med en hund som sätter sig upp eller går mot en! han har aldrig gjort det innan men senaste två träningarna på klubben har han varit riktigt ofokuserad på detta. Tänkte låna Diva ikväll och göra en platsliggning här hemma med dom två :P
Är jättetaggad för tävling på onsdag. Det får gå som det går, men klart jag hoppas på bra poäng! Funkar platsliggningen bra och resten okej så är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0