det är bara lördag!

Den tanken slogs jag av när jag gick upp i morse. Var helt säker på att det var söndag men så vips kom jag på att det bara var en underbar lördag. Sånt gillar jag!
Så, vad gör man en underbar lördag då? Jag fick ett ryck och ville göra muffins. Jag lever fortfarande i någon slags dröm om att en dag ska jag lyckas med mina chokladmuffins, och provar alltid nya recept. Men det blir fan alltid lika torrt och äckligt :P Nu ger jag upp! Fia kan få smaka på missfostren ikväll ;)
Sen gick jag ut till stallet en stund, punkterade en fotboll som jag satte ett snöre i (var millimeter från att skära av mig tummen med den nya morakniven), och hängde i ena pållens hage. Han roade sig nämligen med att bita sönder en ikea-påse som hängde på hagen så jag ville vara snäll och ge honom detta istället. Såklart var det inte alls lika intressant...
Sen lekte jag lite rörmokare, vattnet hade frusit i stallet, både kranen, vattenkopparna och som krydda på moset, även vattenkopparna i hagen. Efter lite halvt panikslagna samtal till pappa och hans bror (jag är ju fan ensam på gården) insåg jag att deras hjälp skulle jag inte komma långt med. Så efter lite pyssel fixade Louise allting helt själv, cred till mig.
Nu sitter jag åter i soffan och kollar på dagens film På smällen. Ska försöka få tag på Fia såsmåningom och bestämma tid för vår heta date.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0