Elitloppshelgen '09

Årets helg blev lyckad tycker jag. Fredagkvällen var det utgång med Brobban, Emma och några till och det var väldigt trevligt :) Resten av sambosarna var ute i InfraCity så det blev inte mycket sömn den natten eftersom jag fick vänta tills dom kom hem vid fyra och låsa upp dörren för dom.

Lördagen då. Jag, Ewe och Emma bojkottade V75 på valla. Vi knatade runt i stan, letade skor, åt lunch i Kungsan och hade lite allmänt mys. Det var typ 30 grader varmt, svettades järnet i shorts och linne liksom. Härligt! På kvällen åt stora delar av klassen middag på chaplins innan festen på Hirschenkeller. Festen var helt okej men jag var inte på topp så det blev tidig hemgång. Återigen, de andra kom hem vid fyra så det blev inte överdrivet med sömn nu heller :P

På söndagen sov vi ut litegrann innan vi åke ut till valla. Mycket folk som vanligt men jag inbillade mig att det var mer än vanligt i år. Synd att Tim Tetrick inte fick vinna med någon av sina hästar, hade varit kul att ge honom de stående ovationer som bara en taggad E-läktare kan ge världens bästa amerikanare.
Åke Svanstedt var väl värd elitloppssegern, och fan vad han grät! Jag också nästan, blev helt rörd av att se honom så.

Jag, Emma och Sofia åkte hem till mig sen. Först satt vi i bilkö i en timme för att komma ut från parkeringen. Sen köpte vi med oss rostbiff och potatissallad och käkade hemma. Badade jacuzzi innan vi slocknade i våra sängar. Sovmorgon på måndagen innan bilfärd upp till Wången igen.

Tack för en bra helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0