Elitloppet EN gång om året

Det är dags att göra sig redo för årets helg, Elitloppshelgen! Hannah har beställt festbiljetter till oss, så nu ska man börja fundera på kläder för den stora kvällen på Le Bon Palais. Tror jag ska plocka fram min Paris Kate & I-klänning som jag köpte på MQ för typ ett halvår sen. Jag gillar den verkligen, men den måste sys in lite upptill fär jag fyller inte riktigt ut den där :P Får anlita någon jag litar på (typ INTE mamma, hon kan ju inte ens sy gardiner) som får fixa till den. Och så köpa nya skor till, så blir det pörfekt! :)

Haha när jag var i mitt kök idag så snubblade jag över en påse som klirrade till. Klirr? Vafan, min systembolagspåse! Helt bortglömd stod min 20-årsdagssystembolagspåse där på golvet. Med det goda jordgubbsvinet och Bacardi breezers i nya smaker. Så var det med den systembolags-oskulden liksom, snacka om att handla bara för att man äntligen fick göra det :P In i kylen med er!

Jag ser fram emot våren nu, av många anledningar. Nästa helg firar vi in våren med valborgsfirande i något slag, lite karatefylla och nersmutsade tygskor som det ska vara på landet. Så blir det elitloppshelg med auktion, fest och själva söndagen såklart.

Sen är det lite snurr på hästeriet känns det som. Ska anmäla mig till B-tränarkursen som Valla ska hålla i vår/försommar. Nu ska jag fan ha den licensen! Sen kanske det blir en till pålle i racingstallet här, vore jäkligt roligt. Vi får se i vilken form det blir, typ leasa med ett gäng troligtvis. Skulle vara skitkul att ha en starthäst att åka runt på småbanorna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0