toppenhelg

Skärtorsdag, nu är det långhelg, alla lediga och glada. TJOHO. Själv taggar jag järnet för att gå på mitt 75-timmarspass imorgon bitti. När arbetsdagen är slut går jag på fölvaket, och jobbar alltså dygnet runt till måndag morgon. Seriöst jag kommer somna framför övervaknings-teven. Samtidigt kommer jag inte våga sova mer än en halvtimme i taget, livrädd att missa en fölning. Pinsamt att missa sitt första föl liksom.

Så idag har jag spenderat min lediga dag med att handla inför den kommande helgen. Godis, färdigmat... Kommer ta med mig halva huset till jobbet känns det som. CP, jag ångrar nästan att jag tog på mig fölvak. Men det kommer ju ge en fin lön, självklart, särskilt när man jobbar påsk också.

Om jag får önska så skulle jag vara ledig den här helgen. Då skulle jag äta middag på Vapiano med Sabina, jag skulle fika och snacka massor med skit med Sandra, och samtidigt gulla med lillan :) Och jag skulle spendera en heldag på bilmässan på Elmia.

Tagga tagga tagga.......... Stirra på hästmammor som ska klämma ut ungar. Och jag är redan trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0