AWESOME

Gårdagen var så sjukt lyckad. Åkte båt till Rasta, helt underbart med solsken, god dricka och stämning på topp. Väl i hamn skulle jag och Björn vara lite delaktiga i förtöjningen, vilket skulle bli mer spännande än någon kunde tro. Ingen av oss är särskilt vana vid att GÖRA saker på båtar. Men vi hängde ut puttifrånkorvarna, landade båten vid bryggan och knöt fast den med snörena..... Eller hängde vi ut fendrarna, la till och förtöjde med tamparna? Whatever.
Fler båtar med hemmafolk kom och la sig bredvid och det blev lite lagom förfest utspritt på tre fyra båtar. Sen var resten av kvällen riktigt rolig! Det blev många breezers, white russian och diverse annat, och det fiffiga var att jag inte behövde ödsla en enda krona själv! På hemvägen våldgästade vi vår kära skeppare på färjan, han blev nog glad för lite sällskap. Jag och Sabina missade helt att alla bilar utom våran hade kört av, vår tidsuppfattning var väl inte på topp då va. Och för att festa till det ytterligare så gick jag inte nerför lejdarn (heter inte båttrappor så?), nej jag sätter mig på översta steget och tänkte åka rutschkana ner liksom. Gick skitbra! Tills jag vaknade i morse helt kallsvettig för att jag trodde att min kompis visakort hade åkt i sjön på kuppen. Hade det i bakfickan. Men det var kvar ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0