min smarta vän

Sabina under vårat telefonsamtal, ungefär klockan 04.15 (mer eller mindre jättefull)
-Alltså, jag skulle ha med mig två grejer från din bil när My skjutsade hem mig. Min skinnjacka, och min systembolagspåse.
-Okej..?
-Ja, och när jag gick ur bilen så fick jag med mig det, trodde jag. För nu när hon har åkt så ser jag ju att jag har en jävla skräppåse i handen?!
-HAHAHAHAHAHA tack för att du tar hand om min soppåse jag hade i bilen, full med rebullburkar och grejer! Men hur fan lyckas du??

Och hon hade ju egentligen inget bra svar på hur det hela gått tilll, men steget mellan en systembolagspåse med ett par glasflaskor i, och en Åhlens-påse full med skräp, känns ju rätt långt.

Och idag, under vår frukost/lunch/middag.
-Alltså, en del djur rycker ju asmycket när dom dör, typ grisar till exempel. Alltså dom skakar ju i hela kroppen ganska länge. Men jag undrar, varför gör inte människor det? Eller gör dom det egentligen?
-......Öh, vadå, Sabina det är ju inte riktigt så att man avlivar människor.
-Nej.. Nej men gud vad dum jag är!
-Ja faktiskt! Grisar som självdör ligger ju inte och rycker. Människor självdör, dom avlivas inte...

Ibland är min natur-matte-data-vän väldigt bright.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0