svag för dialekter

Har alltid varit svag för dialekter, och just nu är det danska Rasmus Seebach's röst som får mig att bara smälta och vilja dö. Och nej jag har inte bara lyssnat på Natteravn som svensk radio spelar sönder, alla låtarna är underbara <3 Synd bara att jag suger på att förstå danska. Men det låter ganska fint, och i kombination med musiken och titeln kan jag ju gissa mig till texten, typ :P Tror jag ska åka och söka lyckan i Danmark.

Känner mig lite lagom sentimental idag. Vet inte om det är för att alkholen börjar gå ur mig efter ett dygns stadigt intagande av den varan. Baksmällan kommer smygande, och på kuppen blev man blödig för allt och ingenting. Låter rimligt, kanske?

På lördag, om en vecka, flyttar Hannah :( Nytt jobb väntar henne, och fy vad jag inte var beredd på det. Jag är glad för din skull chabo, jag hör på dig hur mycket du vill det här, och du har sagt ända sen du började på stuteriet att du velat det här egentligen. Men jag trodde inte det skulle gå så fort, det här börjar kännas jobbigt. Hallå vem ska jag köra gröning-drifting med i vinter? Vem ska jag ta en siesta i ensilagehäcken med? Gå på Ica med? (Interngrejer som ni inte behöver se ut som frågetecken för). Hallå :( Vi har ju kilat stadigt i nästan två år, med ups and downs som alla har, nu känns den här veckan som en enda dimma. Och jag har fölvak och jobbar i helgen så jag kan inte hjälpa till med nånting. Hannah räkna med gråtfest när jag hjälper dig packa i veckan :'( <3

Nu börjar jag nästan gråta här, det blev för mycket Rasmus och Hannah nu känner jag. Ska nog ta och suga på en Dumle nu från min special editionkartong jag köpte på kryssningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0