feber

Tror jag har lite feber, och känner mig helt weird i skallen, typ fyllt med bomull, och ögonen kliar. Orkar inte bli sjuk :(
Därför spenderas min lediga dag i soffan med kladdkakemuffins och dåliga tv-serier. Hästen borde tränas, jag har fortfarande ingen motivation. Men den börjar komma tillbaka, jag längtar tills jag får sela ut honom till kval på valla. Det gör jag verkligen, men idag känner jag inte för att köra.

Jobbar i helgen, halv dödsångest. Men jag har ringt stuteriet idag och hört efter om jobb. Snackade in på telefonsvararen, hoppas han ringer tillbaka snart. Pratade ju med Tommy igår om att fortsätta hos Hultman. Sa att hela september går i alla fall åt till utlandsresa och körkortsfixande. Sen kan jag inte lova något.Får se vad som händer :)

Känsn konstigt att se alla Wångenelevers statusuppdateringar på Facebook. Det packas, fixas stallplatser och planeras för resa till Jämtland och ännu ett år i skolan. För tre år sen åkte man upp dit som en förskrämd liten etta, livrädd för att bo ensam, skaffa kompisar, klara livet 70 mil hemifrån. För två år sen åkte man  upp som en betydligt kaxigare tvåa, men man var en i mängden. Vem minns en tvåa liksom? För ett år sen anlände man till Wången som TREA. Sista året, läskit, jobbigt, och redan första dagen började man snacka om att vi snart skulle vara ifrån varandra för alltid.
Så för drygt två månader sen stod man där i vit mössa och sjäng om studentens lyckliga dagar. Nu handlar inte telefonsamtalen om vilket plan man tar upp till Frösön nästa söndag, eller om man ska byta jourvecka eller åka och handla pizza i Nälden. Nu snackar vi att dra ihop en middag i Stockholm, eller ses på Solvalla iförda respektive arbetsgivares profilkläder. De blå jackorna med kronan på ryggen är en förfluten gemensam nämnare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0