cash is king

Jag betalade lite räkningar idag. Eller lite vetefan, mina konton är i princip helt tomma nu. Och julklapparna har fortfarande inte inhandlats. Men well what the hell, jag ska inte köpa så många. Ska jobba nyår också (30-2) och det känns faktiskt bra. Nyår brukar bara sluta i att man haft för stora förväntningar och allt blir skit ändå. Fast nu hade vi ju faktiskt lite planer för det här året men men! Tjäna lite pengar som kan vara välbehövliga för att kunna betala resan till Lofsdalen med tjejerna i februari :D Det känns mer värt!
Nu har jag ju inget körkortsplugg att tänka på, så nu drar jag och Ottoman igång lite vassare med träningen. Eller vasst är väl fel ord, men nu blir det mer kontinuerligt och därmed lite lättare att örja trappa upp snart. Men igår var vi bort och skulle jogga på banan, hejsan ja, potatisåker! Den banan är skitbra när det är torrt eller fuktigt i marken, men nu står ju liksom allt i det här landet under vatten typ, så inte mycket att göra. Vi får hålla oss till grusvägarna ett tag framöver, de är rätt mjuka nu. Lillgrabben börjar för övrigt bli lite mopsig. Står och bankar i boxväggarna om han inte får komma ut eller får mat först till exempel. Jag vaknade av det i morse när pappa var ute och fodrade, gris!
Ska nog gå ut och borsta på honom nu, har knappt varit ute idag. Lata dagar i soffan hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0