magnificent

Jag börjar få lite klarhet i vad jag vill göra med mitt liv, yrkesmässigt. Jag har tre linjer jag går på just nu, alla ganska skilda. Men alla rätt lockande, ska undersöka saken mer typ imorgon, kolla upp möjligheter och vägar att gå. Måste ta tag i det. Pratade med Nattis på bussen igår, även om man inte är så lockad av skolbänken när man äntligen blivit fri från den, så vill man ju som sagt inte sitta där när man är 30 bast och ba "jag pluggar!" på frågan om vad man jobbar med.

Var ute och skrittade Living idag. En timme ute i skogen, härlig och nödvändig terapi för själen. Jag gillar honom så mycket, känner sån ångest för hur det ska bli i höst om jag fortsätter jobba där. Kommer inte ha en sekunds energi kvar åt honom när jag kommer hem sent på eftermiddagarna. Och jag vill ju verkligen ha igång han nu, jag vill se om han har något på banan att göra. Han ska få sin chans som jag lovat honom. Det är en av anledningarna till att jag kollar upp andra yrkesval. Okej inte just HAN, men hästarna över huvud taget. Om han visar sig vara oduglig så kanske det finns en annan jag vill lägga min tid på. Den dag jag inte har tid för mina egna hästar vill jag inte uppleva liksom.

Kände mig lite fånigt glad när någon gav sig till känna på facebookchatten i förmiddags, med det välkända "plopp"-ljudet. Kunde inte låta bli att le lite fånigt för mig själv vid köksbordet med med den några timmar försenade frukostmackan i handen. Det kan vara ingenting, det kan vara nånting. Men det kändes ganska bra. Men jag har lärt mig en sak den senaste tiden, och det är att inte hoppas eller tro något.

Well, godnatt


Kommentarer
Postat av: Hjärtegullet :P

Ja men en sak gör du inte utan mig iaf! ;)

2009-07-24 @ 12:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0