Globen '09

Happ, då var helgen över. Igår var det Globen som gällde hela dagen. Vi gick väl på mässan typ fem timmar, och jag som var belagd med köpstopp kunde såklart inte ens i år komma hem tomhänt. Hur var det nu med att trängas på läktaren med alla påsar....
Men jag kunde INTE motstå ett rött regntäcke från Amigo (lovelovelove) i en FYNDlåda. Hallå! Känner att jag håller på att bygga upp en stadigt röd täckesgarderob här hemma. Hittade ett till rött Amigotäcke sen men då fick det faktiskt vara nog :(
Jag ska nog inte nämna mitt Swarowskisten-prydda armband jag köpte till mig själv också. Back on Track-montern fick besök också. Men jag har faktiskt bara köpt nödvändiga grejer, ja jag jobbar på att få in armbandet i det facket också.

Showen var jävligt bra i år faktiskt, jättejättefins hästar från Holland, och sen han Pignon med sina hästar var ju helt otroligt. Han hade sex hästar lösa i manegen, och de lydde minsta (osynliga?) vink från honom, de stod på sina platser, sprang dit han sa, la sig ner, satt upp, hoppade över varandra, helt galet att se. Tror alla satt med gåshud hela numret. Delar av arenan stod upp i slutet också.

På väg hem mötte jag och pappa en mysko bil på färjan. Fråga mig inte varför men pappa fick misstankar så fort han såg den. Ringde bilregistret, sen fräste han åt mig att ringa 112, för bilden var stulen och efterlyst. Men polisen lyckades inte ta honom, amateuuuurs.

Nämen nu ska jag nog mysa vidare i soffan en stund innan jag fixar stallet och kör Ottomannen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0