snart

Har haft en snöskyffel i handen hela dagen. Tant på promenad utbrast i förbifarten "Vilket vackert väder vi har!" varpå jag kollar upp, ser lite lagom förvirrad ut, rättar till mössan och kikar uppåt. Ja men se på fan solen skiner från en blå himmel. Har inte haft tid att kolla efter sånt.


Drömmer mig bort till en brännande het strand på Kreta. Där man sov bort en hel dag i solstolen, eller sträckläste den där deckaren så man glömde bort vad klockan var. Den stranden man låg och blundade och lyssnade på havet och bara njöt av tillvaron. Ner och bada lite när hettan blev alltför ansträngande. Sen gick man upp på rummet, tog en dusch och sen på med shorts och linne för att gå ut i stan och leta efter kvällens matställe. Lite tzatsiki och bröd, alltså jag skulle fan kunna leva på det. INGET slår grekisk äkta tzatsiki. Sen lite souvlaki på det, mmmmm. Vidare ut i kvällen och leta efter stället med den snygga servitören. Sitta och kolla på folk, dricka goda drinkar och käka vattenmelon.

Eller så kan man drömma sig bort till Gotland, det funkar jävligt bra det med. Glida runt i Visby, ta en glass i det där fiket på hörnet innanför muren, nedanför västerport. Ta en kall cider på någon uteservering, sitta på stranden halva natten och snacka skit med trevligt sällskap.

Eller Pölen, varför åka så långt? Det är guld värt att efter en tung arbetsdag, åka och hämt apizza och sen inta pölens riviera med ett par kompisar. Lägga sig i sanden medan solen går ner och bara älska att hämta andan.

Kollar ut genom fönstret och ser en meter snö, sexton minusgrader på termometern och bara massa problem. Men en dag kommer nog sommaren tillbaka. Jag struntar i om jag är vid pölen, på gotland eller på kreta. Jag kommer älska den här sommaren så jävla mycket, för vi är så jävla värda en bra sommar efter den här vintern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0