Vila i frid

Det var ju ett tag sen nu som det där fruktansvärda hände borta i Afghanistan. När två svenska fredssoldater fick sätta sina liv till i tjänsten. Jag har precis suttit och kollat igenom hela loggen som gjordes för att hedra soldaterna. Jag ville se klippet när flygplanet kommer till Sverige med kistorna insvepta i svenska flaggan. Jag hade inte sett det innan. Det är helt sjukt vad ont i magen jag får av att läsa alla kommentarer folk lämnat. "All heder åt våra svenska hjältar", "vi ska vara stolta över vårt land och våra fredssoldater", "tankarna går till familjerna". Självklart vet alla soldater att det finns risk för sitt liv när de åker på utlandstjänst, men det ska ju inte hända att en svensk fredssoldat dör. All heder åt dessa män, verkligen.



Gunnar Andersson och Johan Palmlöv
Possunt nec posse videntur - De gör det till synes omöjliga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0