Hästar är då fan inte dumma

Idag hade vi lite löshästar. Några av tanterna hade lyckats öppna en grind i hagen och tog ett varv runt lilla travbanan runt hingsthagarna. Sen sprang dom raka vägen in i hagen igen. Men både jag och Hannah hann slänga iväg jackorna innan rusningen började. Vi såg liksom hur det här skulle bli en repris från förra veckan när vi kutade runt i full karriär tills vi hostade blod för att fånga ett par unghästar.
Sen gick vi runt och vaccinerade lite hästar. Det slutade med att jag stack en kanyl i mitt eget finger istället för hästen. Fick väl ur mig ett litet 'aj' men tänkte inte mer på det, tills jag såg blodet bara rinna. Vafan är det med blod och fingertoppar liksom?

Haha sen skulle jag få prova att köra hästbussen. Ska hämta en häst på valla på onsdag så jag ville känna på den lite innan dess. Så jag, Hannah och Therese åkte till verkstan för att fylla på spolarvätska. Träffen måste tyckt vi var totalt inkompetenta, för det tog säkert en kvart innan vi ens fick upp motorhuven. Vi hitade inte spaken/knappen! Helt omöjligt. Efter tre samtal och fortfarande ingen som vet var den sitter, så kom tips från coachen, "instruktionsboken". Katjing! Men vi höll nog på att bekräfta alla fördomar mot hästtjejer där ett tag.

Imorgon är det återigen föreläsning av vår veterinär på eftermiddagen. Kul med lite såna inslag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0