låt aldrig den här sommaren ta slut

Har haft en sån underbar vecka, helt jävla underbar. Varje dag har vi varit iväg och badat efter jobbet, och v'dret har varit helt galet osvenskt bra. Trettio grader hela dagarna. Jag ska erkänna att det har varit olidligt varmt att jobba i den temperaturen, särskilt när man står mitt ute på ett fält och kollar hästarna på betena. Men jag har gett mig fan på att inte klaga.
Att sen åka och slänga sig i Pölen efter jobbet, DET är livskvalitet. Mamma och pappa har knappt sett röken av mig, har kommit hem, åkt igen, kommit hem och käkat middag vid tiotiden, somnat, jobbat, åkt iväg :P

Idag har jag varit ledig, och har spenderat hela dagen på bästa tänkbara sätt. Bortsett från att jag vaknade av att de sågade ner träd bakom mitt hus (vad är det för fel egentligen, är det inte motorsåg så är det gräsklippare eller röjsåg liksom, alltid när jag får sova!). Åkte till laxsjön ett par timmar på förmiddagen, har aldrig varit där men det var så jäkla mysigt! Sen åkte vi vidare hem till bondens sommarresidens där vi badade ännu mer, fikade, lyssnade på musik, solade, hoppade i vattnet igen, satt och snackade skit, åkte och hämtade pizza, drack redbull, ett till dopp i sjön, mer prat och skratt. Alltså jag älskar den här dagen, och att jag fått spendera den med så himla sköna människor som jag precis lärt känna. Fina människor som man bara ÄR med.

Nu sitter jag hemma i soffan med en för stor tröja på mig och kollar på lite tv. Och jag hoppas att det här kan bli något bra... :) <3



Känner att jag har ett konstant rus genom kroppen den här veckan. Jag vet inte om det är det intensiva Redbull-intaget (varje kväll, panikrusning till statoil för ett par kalla redbull), om det är den löjligt sköna kicken jag får när min underbara bil drar iväg sådär härligt medan musiken dånar i öronen, glädjen över nya vänner och ny vardag, eller något annat? Eller rentav en kombination av allt. Sommar 2010, bäst hittills tamejfan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0