akuten

Är jättetrött och seg nu, har varit en smått strulig dag. Innan lunch skulle vi ta in fölen och deras mammor. Jag tog ett föl då, och plötsligt drar hon iväg inne i stallet. Vi trasslar in våra ben och jag faller plaaadask, och sen trampar hon på min handled. Trodde helt seriöst att jag skulle svimma av smärta. Efter en stund hade det dock lagt sig, det var bara hysteriskt jäkla blått. Men efter ett tag började det svullna upp igen, och min kära far tyckte minsann jag skulle åka in. Så han hämtade mig.
Sen följde en seg väntan på akuten. Först sa sköterskan i receptionen att det var en tydlig fraktur. Började asgarva för allt var så komiskt, häromdagen ramlade ju Hannah på jobbet och fick gipsskena. Det vore lite typiskt om jag gjorde samma grej. Sen blev jag helt kallsvettig, har fan inte råd att vara sjukskriven!
Sen var det en lång väntan i väntrummet, sen kom en sköterska, sen väntan på läkaren, sen väntan på röntgen, sen väntan på läkaren igen. Inget brutet! Woho, men det gör ändå askalas-ont och är svullet som satan. Åker hur som helst till jobbet imorgon och ser hur det funkar att jobba.

Om en halvtimme är det Earth Hour. Skulle kunna gå och lägga mig faktiskt, och ja då släcker jag ju lyset automatiskt :D Så ska man ställa fram klockan inatt, så man blir ju bränd på en sovtimme, daaaaamn!


Men nej, nu ska jag och min feta blåa handled gå och sussa, hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0