I always dreamt that you are by my side

Det snurrar för jävla fort i min skalle nu, medan jag mest står på sidan och ser på. Försummar sånt som är viktigt, väldigt viktigt. Har fått en otroligt värdefull vän att känna sig bortglömd, och i samma sekund som jag fick det väldigt tydligt framför ögonen så kändes det bara som att någon vred om hela magen på mig. Men jag hoppas bara att tiden kan läka det lilla sår jag kanske lämnat hos henne, och att vi kan ta igen det missade. Jag kan bara hoppas och försöka.

Igår tog vi bort en unghäst på jobbet. Det var första gången jag var med vid en avlivning men det var inte särskilt obehagligt. Han fick sprutorna inne i hästbussen, och jag hann egentligen inte fatta vad som hände. Hann tänka "Varför ramlar han?" innan jag fattade att han faktiskt dött... Sen körde jag iväg han till Ultuna där han skulle tas om hand för obduktion. Andreas gav grimskaftet till Bella innan vi åkte och ba "här ta med det här, ifall han är jobbig att lasta ur". Osmakliga skämt AB? Sen åkte vi iväg mot Uppsala, och ja jag stängde av övervakningskameran för jag kände inget behov av att se en död häst på skärmen hela resan.

Idag har jag tagit itu med mitt enorma tvättberg. Jag lär få stå och tvätta hela natten eftersom jag precis har börjat :P Har städat bilen litegrann, bland annat lagt ur delarna somk legat där sen jag köpte bilen. Typ orginalgrillen, -backspeglarna och navkapslar. Okej mer än så "städade" jag faktiskt inte.... Men så fort jag är ledig igen (alltså tisdag) blir det tvätt och dammsugning.

Nu blir det våfflor till middag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0