Lila eller rosa, det var frågan

Jag visste ju faktiskt redan tidigare idag att jag skulle få den där dammsugaren. För pappa ringe när han stod i affären, och då följde detta oerhört intelligenta samtal.

P: Ja, det finns röd, svart, typ gul, lila, blå, vad vill du ha?
J: En röd!
P: Men den är typ bara lite röd på några detaljer.
J: Okej, men den lila, är den verkligen lila? Du har ju lite svårt för att skilja på lila och rosa..
P: Nämen den är lila, helt lila.
J: Typ som golfen?
P: Eh... Den är ju blå?
J: Nej den är väl lila?
P: Blålila? Hur som helst, dammsugaren är lila.
J: Men vadå lila, det kan ju lika gärna vara ceriserosa i dina ögon!
P: Men.. Ceriselila?


Ehm, ja, härmed bestämmer jag att min dammsusare är ceriselila...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0