:)

Idag var det sista kurstillfället, buhu! Men vi träffas redan på torsdag igen. På grund av det pissande regnet så var vi bara tre ekipage idag, bra och dåligt. Bra för att Lergo var avslappnad för att det inte var så många att hålla reda på. Men man vill ju samtidigt ha lite störning och att han vänjer sig att vara bland andra med mig.
Men vi fick mycket tid med instruktörerna idag! En "ny" som varit med lite på ett hörn hittills. Han var jättetrevlig och tipsade om hur man kan få hunden att göra bra läggande under gång. Kommendera ligg och släng en godis på marken. Fungerade bra och mot slutet gjorde vi det bra utan godis!
Han lugnade även mina tävlingsnerver något. Jag sa att jag verkligen vill tävla men att jag är nervös över att skämma ut mig för att man har en så skällig hund. Han har själv schäfer och sa att det skulle jag absolut inte vara.
På torsdag ska vi ses igen som sagt, förhoppningsvis fler då, för att ha lite mer tävlingsgenomgång som jag förstod det. De ville hinna med det innan KM den 25. Jag är riktigt tävlingssugen nu! Självklart vill man ha 160 poäng men det känns ganska oviktigt just nu, det ska bli roligt att testa vad vi går för tillsammans när det verkligen gäller! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0