nedräkningen närmar sig

Nu börjar det bli riktigt kul att träna :) Har köpt en sån där räv-leksak, en lång tyggrej utan stoppning och så har den en pip i svansen. Lergo älskar den verkligen, och numer tränar vi helt utan godis och enbart med räven. Har den i fickan och när ett moment är över och väl utfört får han leka med den någon minut innan vi går på nästa moment. Fungerar riktigt bra, han taggar till mycket mer nu. Godis är han måttligt intresserad av.
Vi missade kursen igår pga att jag jobbade, veckan innan var det uppehåll pga att halva klubben skulle iväg utåt landet och göra något viltspårsgrej. Men på söndag kör vi igen. Då är det sista gången! Heldag, dvs fyra timmars träning. Hoppas vi kör igenom alla moment.
Har fölvak denna veckan men jag ska försöka ta mig tid varje eftermiddag och träna en halvtimme med honom innan jag åker och jobbar. Känner att vi har ganska bra koll på de flesta moment som vi har tränat ordentligt.

Platsliggning - Han har rest sig en enda gång under alla träningar. Om han bara kan skita i ala hundar runt omkring innan man lagt honom ner så är det inga större problem här. Måste bli lite kvickare i sättandet bara, han är lite trög där.
Inkallning - Här behöver vi bara finslipa att han sätter sig rakt när han kommit till mig.
Apport - Funkar bra för ettan, han släpper sällan numer. Är inte så orolig.
Tandvisning - Har vi faktiskt inte gjort på kursen, men jag är inte så orolig här heller.
Ställande under gång - Funkar bra! Han är snabb att följa med på fot igen när jag hämtar honom.
Läggande under gång - Har vi tränat minst på och funkar därefter. Långsam i läggandet.
Hopp över hinder - Tränar vi som sagt sällan på, får se på söndag om räven kan peppa honom!
Fritt följ - Bättre och bättre, behöver bara få till vänstersvängarna. Bättre kontakt vore inte fel men det fungerar ändå bra.
Linförighet - Samma som fritt följ.

Den 25 är det träningstävling på klubben. Blir ett litet genrep inför vår debut. Jag har inte anmält än men den 16 juni blir det på Vällingby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0