halva sommaren har gått

Jag jobbar och står i, tolv timmar om dagen ibland. Man klagar liksom inte, man knegar på i det tysta och försöker knata in den lilla tid som går att spara in på. Men jobbar man med hästar finns det egentligen ingenting som man kan skjuta på till morgondagen. Går hem vid fyra-fem med lite dåligt samvete för att man inte stod och borstade så länge på varje häst. När man sen har häst till veterinären och denna ska böjas, springas med, bedövas, springa igen.... Och man går från jobbet klockan sex, då vet man inte om det är skratt eller gråt som gäller. Jag tycker om mitt jobb, det gör jag. Men vad hände med alla oändliga sommarkvällar med bra sällskap och några kalla cider?
Något jag i alla fall har ansträngt mig för är att ha kvalitetstid med alla jag vill ha det med. Lite mysigt after work vid Pölen med Sabina och Björn, med pizza och cola. Ligga och stirra upp i den blå eftermiddagshimlen och känna sig jävligt bra som hinner med både jobb och vänner på en och samma dag, INNAN solen gått ner.
Eller ha grillkväll med favorittjejerna, få känna oss jävligt bra där vi utan hjälp av machotörstande grabbar slår igång grillen och langar på flintasteken.
Åka båt med Håkan och Evelina och skratta åt deras vurpor på vattenskidorna, och njuta av båtlivet för ett par timmar. Avsluta med grillning och ha det allmänt mys.

Man uppskattar ju det här så mycket mer när man jobbar faktiskt. Det är inte det här att man är uttråkad efter att hja varit ledig för länge, så man känner sig desperat och måååsteee hitta på något. Utan det är bara underbart att ta den där kalla cidern efter jobbet och bli alldeles bubblig vid tanken på att man är ledig dagen efter.

Har haft två lediga helger på rad nu. Jobbar nästa helg, men jag har lovat Petra att ta en rastakväll på fredag. Behöver ju inte bli dyngfull liksom, kan leka vuxen och smutta på samma glas hela kvällen ;)

Och vad som händer i höst? Inte en jävla aning, och jag ska kanske ta tag i det också. Men nu ska jag packa väskan med jobbkläder och åka hem till Hannah och sova där. Klockan ringer 04.45 och då väntar veckans skyddslingar Zyrano Boko, No Wonder, Nouvelle Cousine, Manna, Make Approach och Lie Detector på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0