holiday is over

Jag lever i någon slags drömvärld där jag tror att jag snart kommer sluta jobba och få njuta av typ ett års ledighet. Eller åtminstone en ledighet lika lång som ett sommarlov. Men jag får sakta men säkert inse att jag bara går längre och längre in i det som kallas arbetslivet. Den där jättelånga semestern får vänta typ 45 år. Oh my god vad det lät länge...
Har i alla fall haft en veckas ledigt, och till skillnad från sport- och höstlov, så har den veckan känts väldigt lång! Har haft roligt, slappt, underbart, härligt, och jag har avgudat varenda timme. Men det ska bli rätt skönt att komma tillbaka till jobbet imorgon. Nya hästar och nya tag, ska bland annat passa Marre den här veckan :)

Nej, men jag ska väl ta och packa ihop lite jobbkläder och käk, och ta räsermoppen till Menhammar. Sova i Lisas spöklägenhet i veckan. Ska chipsa och dippa lite med Hannah innan läggdags också.

Drömde förresten att jag skickade texter från smöriga kärlekslåtar till en kille inatt. Behöver jag nämna ångesten som kom över mig när jag vaknade? Mumlade hysteriskt "nej nej nej neeeeej" och vågade knappt bläddra fram skickat-mappen i telefonen. Men thank god, det var en dröm. Fy fan vad något jobbigt det hade blivit annars :P

Ser fram emot onsdagen, om våra planer går som vi tänkt så blir det Grönan med familjen. Femkamp, åka bergodalbana med brorsan (han kanske till och med får upp mig i fritt fall), äta sockervadd, dricka öl och käka middag. Kan bli riktigt trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0