good morning sunshine

Glömde ju nämna min underbara morgon. skulle ta ut hästarna dagen till ära, och jag behövde bara sätta en tå innanför stalldörren för att förstå att något var fel. Det kändes på något jävla sätt att något inte stod riktigt rätt till. Nej, just det, för vattnet hade frusit. Vårat vatten har aldrig frusit, men den här vintern då jävlar. Hästarna måste vart utan vatten hela natten, de stod och tryckte på ventilerna och slickade på vattenkopparna, stackarna :( Jag fick ju lite eld i röven eftersom jag hade en färja att passa och hade i alla fall planerat in en frukost. Springa med vattenhinkar och försöka låta alla släcka törsten innan dom fick gå ut. Tyckte rejält synd om dom :( Fick lite flashbacks från Wången när jag och Carro hade jour i ett av stallen när det var strömavbrott i nästan två dygn. Och inte en droppe vatten till hästarna, där kan man snacka panik.
Som tur är har vi så snälla inackorderingar, Lotta åkte iväg och shoppade vattenhinkar idag så nu har vi tankat upp inför eventuella strömavbrott/köldknäppar. Käre gode gud gör så att det inte blir strömavbrott inatt när stormen äter upp oss. Och snälla gör så att min bil inte snöar in.
Och blås bort snön framför mamma o pappas bil så dom kommer hem säkert imorgon <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0